Loading ....
Przedszkole nr 164 w Warszawie
Biuletyn Informacji Publicznej
przedszkola nr 164 w Warszawie
został stworzony w celu powszechnego
udostępniania informacji publicznej w postaci
elektronicznej
ul. Szanajcy 12
03-421 Warszawa
tel/fax: 22-619-78-79
e-mail: p164@eduwarszawa.pl
strona: https://p164.przedszkola.net.pl

Przedszkole realizuje cele i zadania wynikające z ustawy o systemie oświaty oraz aktów wykonawczych do ustawy, w tym w szczególności z podstawy programowej wychowania przedszkolnego.

Celem wychowania przedszkolnego jest wsparcie całościowego rozwoju dziecka.
Wsparcie to realizowane jest przez proces opieki, wychowania i nauczania – uczenia się, co umożliwia dziecku odkrywanie własnych możliwości, sensu działania oraz gromadzenie doświadczeń na drodze prowadzącej do prawdy, dobra i piękna. W efekcie takiego wsparcia dziecko osiąga dojrzałość do podjęcia nauki na pierwszym etapie edukacji.

Cel ten będzie realizowany poprzez następujące zadania:
1) wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację warunków sprzyjających nabywaniu doświadczeń w: fizycznym,  emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze jego rozwoju;
2) tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę i odpoczynek
w poczuciu bezpieczeństwa;
3) wspieranie aktywności dziecka podnoszącej poziom integracji sensorycznej i umiejętności korzystania z rozwijających się procesów poznawczych;
4) zapewnienie prawidłowej organizacji warunków sprzyjających nabywaniu przez dzieci doświadczeń, które umożliwią im ciągłość procesów adaptacji oraz pomoc dzieciom rozwijającym się w sposób nieharmonijny, wolniejszy lub przyspieszony;
5) dobór treści adekwatnych do poziomu rozwoju dziecka, możliwości percepcyjnych i rozumowania,
z poszanowaniem indywidualnych potrzeb i zainteresowań;
6) wzmacnianie poczucia wartości, indywidualność, oryginalność dziecka oraz potrzeby tworzenia relacji osobowych i uczestnictwa w grupie;
7) tworzenie sytuacji sprzyjających rozwojowi nawyków i zachowań prowadzących do samodzielności, dbania o zdrowie, sprawność ruchową i bezpieczeństwo, w tym bezpieczeństwo w ruchu drogowym;
8) przygotowywanie do rozumienia emocji, uczuć własnych i innych ludzi oraz dbanie o zdrowie psychiczne, realizowane m.in. z wykorzystaniem naturalnych sytuacji, pojawiających się w przedszkolu oraz sytuacji zadaniowych;
9) tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dziecka, w tym wrażliwość estetyczną, w odniesieniu do wielu sfer aktywności człowieka: mowy, zachowania, ruchu, środowiska, ubioru, muzyki, tańca, śpiewu, teatru, plastyki;
10) tworzenie warunków pozwalających na bezpieczną, samodzielną eksplorację otaczającej dziecko przyrody;
11) tworzenie warunków umożliwiających bezpieczną, samodzielną eksplorację elementów techniki
w otoczeniu, konstruowania, majsterkowania, prezentowania wytworów pracy;
12) współdziałanie z rodzicami, różnymi środowiskami, organizacjami i instytucjami, uznanymi przez rodziców za źródło istotnych wartości, na rzecz rozwoju dziecka;
13) kreowanie, wspólne z wymienionymi podmiotami, sytuacji prowadzących do poznania przez dziecko wartości i norm społecznych, których źródłem jest rodzina, grupa w przedszkolu, inne dorosłe osoby, w tym osoby starsze, oraz rozwijania zachowań wynikających z wartości możliwych do zrozumienia na tym etapie rozwoju;
14) systematyczne uzupełnianie (zgoda rodziców) realizowanych treści wychowawczych o nowe zagadnienia, wynikające z pojawienia się w otoczeniu dziecka zmian i zjawisk istotnych dla jego bezpieczeństwa i harmonijnego rozwoju;
15) systematyczne wspieranie rozwoju mechanizmów uczenia się dziecka, prowadzące do osiągnięcia przez nie poziomu umożliwiającego podjęcie nauki w szkole;
16) organizowanie zajęć – zgodnie z potrzebami – umożliwiających dziecku poznawanie kultury
i języka mniejszości narodowej lub etnicznej;
17) tworzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających budowaniu zainteresowania dziecka językiem obcym nowożytnym, chęci poznawania innych kultur.

Atuty Przedszkola 164:

Realizacja koncepcji "Rozwijanie osobowości dziecka poprzez zabawę w teatr":

  • działalność zespołu dziecięco – nauczycielskiego SZANAJKI - prezentacje teatralne na terenie placówki, dzielnicy i miasta Warszawy,
  • wystawianie przedstawień teatralnych przez rodziców,
  • zaangażowanie dzieci, nauczycieli i personelu przedszkola do czynnej współpracy
    i współdziałania w realizację spektakli dziecięcych.

Atrakcyjna oferta edukacyjna:

1. Przedszkole Nr 164 Warszawie ul. Szanajcy 12 jest przedszkolem:

- o innowacyjnej, atrakcyjnej ofercie edukacyjnej,

- bezpiecznym,

- wspomagającym naturalny rozwój każdego dziecka,
- wspierającym oddziaływania, wychowawcze i edukacyjne rodziców,
- otwartym na współpracę ze środowiskiem lokalnym,

- aktywnie włączającym rodziców w życie przedszkola,

- kultywującym polskie tradycje,

- funkcjonującym zgodnie z wytycznymi GIS z uwzględnieniem reżimu sanitarnego.

 

2. Do naszego przedszkola uczęszczają dzieci w wieku 3, 4, 5 i 6 lat.

 

3. Przedszkole posiada stronę internetową: p164.przedszkola.net.pl oraz profil na portalu społecznościowym FB Przedszkole-nr-164-w-Warszawie.

 

4. Dziecięca zabawa w teatr jest wiodącą formą oddziaływań edukacyjnych w pracy z dziećmi.

Tradycją przedszkola jest systematyczna prezentacja dziecięcych sztuk teatralnych. Możemy się również poszczycić bogatym zapleczem "teatralnym".

 

5. W przedszkolu działa teatr dziecięco - nauczycielsko - rodzicielski Szanajki. 

 

6. Nasi wychowankowie biorą udział w licznych konkursach i przeglądach teatralnych, plastycznych, recytatorskich oraz muzycznych o charakterze ogólnopolskim, warszawskim i dzielnicowym.

 

7. Nauczyciele przedszkola są autorami nowatorskich projektów edukacyjnych, programów własnych oraz innowacji pedagogicznych wzbogacających realizacje treści z podstawy programowej.

 

8. W codziennej pracy z dziećmi stosujemy elementy nowatorskiej metody pracy:
- techniki aktywizujące (burza mózgów, praca w grupach, metody dyskusyjne, gry dydaktyczne, zabawy słowem, wizualizacja, łańcuch skojarzeń),
- elementy gimnastyki twórczej wg C. Orffa, R. Labana,

- elementy gimnastyki rytmicznej Kniessów,
- elementy Ruchu Rozwijającego W. Sherborne,
- muzykoterapię,
- "Efekt Mozarta",
- elementy Kinezjologii Edukacyjnej P. Dennisona,
- elementy pedagogiki zabawy,
- metodę projektów.

 

9. Dni adaptacyjne: w przedszkolu organizowane są dni adaptacyjne dla dzieci rozpoczynających edukację przedszkolną. Poznanie środowiska przedszkolnego przez dzieci i ich opiekunów jest ważnym elementem adaptacji. Możliwość uczestniczenia w zajęciach i zabawach, pozwala poznać placówkę, wychowawców oraz nowych kolegów z którymi od września będą się uczyć i bawić.

 

10. Organizujemy dla dzieci:
- koncerty muzyczne w przedszkolu,
- teatrzyki w wykonaniu profesjonalistów,
- spotkanie z Mikołajem,
- Jasełka oraz spotkania wigilijne,
- bal karnawałowy,

- uroczystości z okazji Dnia Matki, Babci i Dziadka, Dziecka,

- piknik rodzinny,

- dni teatru przybliżające różnorodne formy teatralne,

- konkursy dla dzieci i rodziców

- pokaz talentów przedszkolnych

- warsztaty dla dzieci i rodziców  prowadzone przez nauczycieli,

- zajęcia otwarte dla rodziców,

- spotkania z ciekawymi rodzicami
- wycieczki oraz inne atrakcyjne zabawy okolicznościowe,



11. Dzieci objęte są bezpłatną:
- opieką psychologiczną,
- opieką logopedyczną,

- opieką pedagoga specjalnego.

 

12. W roku 2024/2025 wszystkim dzieciom zapewniamy bezpłatną naukę języka angielskiego, rytmikę oraz gimnastykę korekcyjną.

 

13. Posiłki: atutem naszego przedszkola są smaczne, domowe posiłki, przygotowywane w przedszkolnej kuchni. Szczególną uwagę przykładamy do spożywania przez dzieci owoców i warzyw, jako źródła witamin, niezbędnych dla rozwoju małego dziecka.


14. Ogród przedszkolny: do dyspozycji dzieci jest nowoczesny, duży, pełen zieleni ogród przeznaczony do zabaw i gier terenowych, wyposażony w różnorodny  bezpieczny sprzęt. To miejsce swobodnych dziecięcych zabaw, obserwacji i zajęć dydaktycznych.


15. W październiku 2023 r. decyzją Zarządu Dzielnicy Praga Północ m.st. Warszawy Przedszkole Nr 164 otrzymało wyróżnienie w kategorii "Dyrektor Roku" Praskiej Nagrody Edukacyjnej AD REM 2023.

 


Pokaż informacje o artykule